Met een boot vol (mensen, spullen, eten) op pad!

1 mei 2022 - Makkum, Nederland

Zaterdagavond zijn we al met z'n vijven naar de boot gegaan zodat we alles konden opruimen en zondagochtend vroeg konden vertrekken. Na een nog wat onwennig en fris nachtje (3 graden 's nachts) slapen was iedereen op tijd wakker. Dag 1 ging van onze thuishaven naar Makkum. De weersvoorspelling was fris, 10 graden, wolkje zonnetje, en weinig wind. Na een goed zeilontbijtje en een kort palaver gingen we op pad. Iedereen lekker dik in de kleding was het prima te doen. Met een muziekje aan en zingende en swingende jeugd was het een gezellig tochtje. De kapitein deed iets minder mee met het swingen, die kreeg behoorlijk last van zijn rug helaas.

Windmolenpark IJsselmeer

We kozen ervoor om in de gemeentehaven te gaan liggen zodat we dichtbij het centrum van Makkum zaten. In Makkum dronken we een 'havendrankje' op een gezellig terrasje om onze eerste geslaagde zeildag te vieren. Op de een of andere rare manier hadden we toch nog weer boodschappen nodig (de boot lag  5 centimeter lager in het water door al het eten wat al aan boord was) en wandelenden we even door naar de supermarkt. Na het eten werd er nog fanatiek gekaart maar de rozigheid sloeg toe en iedereen lag op tijd in z'n kooi. Morgen gaan we door naar Vlieland, voor het eerst met onze boot op zout water, hoera!