5 mei, dag van de vrijheid

5 mei 2022 - Terschelling, Nederland

Vandaag doen we het wat rustiger aan. Er gaan wat fietsen terug naar de verhuur en we rommelen wat rond. De kinderen gaan zelf op pad, de jongens gaan midgetgolf spelen  en de jongedame gaat een boek lezen bij Paviljoen West aan Zee met een lekker drankje en een mooi uitzicht.  Dat uitzicht klinkt wel goed en na een rondje wandelen in West gaan gaan we scooterend ook richting  West aan Zee. Paviljoen West aan Zee is een mooi strandpaviljoen waar je lekker kan zitten, als er plek is. Met een beetje geduld hebben we een plekje met een prachtig uitzicht op een stel zwemmende mensen. Zwemmende mensen?! De zee is maar 10 graden!!, wij vinden ze stoer en bestellen nog een drankje. Op de terugweg stoppen we voor een rondje wandelen in de duinen tussen de paarden en koeien. Er bloeit al vanalles en ik vind vooral het duinviooltje erg schattig.

duinviooltje 2  duinviooltje

De kapitein bewondert ze steeds geduldig 'Kijk deze is helemaal paars, oh, deze is paars met geel oh en kijk hier, deze is meer lila!'. Had ik al gezegd dat hij veel geduld met me heeft? We pauzeren in een duinpannetje en genieten van de de geluiden van de natuur en het gebrek aan (geluid van) mensen. De zon schijnt en de dag voelt als een cadeautje. Aangekomen bij de boot wisselen we verhalen van de dag uit en maken we een plan voor morgen, dan gaan we vroeg op pad richting Harlingen, of misschien wel door naar Hindeloopen. Het plan om te vertrekken om 05.30u is tot grote blijdschap van de tieners gewijzigd naar vertrek tussen 7.30u en 08.00u. Zij gaan met de bus naar Midsland en West, een poging doen tot uitgaan. Dat betekent voor ons wat meer ruimte in de boot en we maken alles alvast vertrekklaar. Als de jeugd thuis komt liggen wij al lekker in bed.